در حال کار . . .
لطفا صبر کنید

یک و بیست نیوز

دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳

سقوط ادامه‌دار بورس تل‌آویو

رسانه اقتصادی عبری اعلام کرد که با شدیدترین موج حملات حزب‌الله به شمال اسرائیل که صبح دیروز اتفاق افتاد سقوط شاخص بورس تل‌آویو ادامه دارد.

به گزارش یک و بیست نیوز؛ رسانه‌های عبری از تاثیر پیامدهای تشدید تنش امنیتی در شمال اسرائیل بر اقتصاد این رژیم گزارش دادند. به طور خاص روزنامه صهیونیستی کالکالیست دیروز از کاهش شاخص بورس تل‌آویو در پی حملات حزب‌الله لبنان خبر داد. این رسانه در عین حال به میزان کاهش روز گذشته شاخص بورس تل‌آویو اشاره‌ای نکرد اما هفته گذشته به دنبال حادثه تروریستی انفجار پیجرها در لبنان شاخص بورس تل‌آویو سقوط کرد. بر اساس این گزارش، با توجه به وضعیت امنیتی در شمال اسرائیل مجموعه‌ای از تدابیر استثنایی از جمله تعطیلی مدارس و انتقال کادر بیمارستان‌ها به پناهگاه‌ها در آنجا اتخاذ شده است. درگیری‌ها از سحرگاه روز گذشته میان حزب‌الله و اسرائیل تشدید شده است. حزب‌الله اعلام کرد که دو بار پایگاه نظامی اسرائیل و فرودگاه رامات دیوید در حیفای اشغالی را با موشک‌های سنگین هدف قرار داده است. همچنین یک مجتمع شرکت صنایع نظامی به نام رافائل در حیفا را هدف قرار داد و نیروی هوائی اسرائیل مناطق وسیعی در جنوب لبنان را موشک باران کرد. رسانه‌های عبری گزارش دادند در شدیدترین موج حملات موشکی حزب‌الله به شمال اسرائیل که صبح دیروز به وقوع پیوست ویرانی‌ها و آتش سوزی‌های بزرگی رخ داده که تصاویر ضبط شده مؤید آن است. بر اساس توصیه فرماندهی جبهه داخلی افزون بر تعطیلی مدارس در همه شهرها و شهرک‌های شمال اسرائیل، بوستان‌ها و سواحل در این منطقه نیز تعطیل شده است.

در حملات موشکی حزب‌الله به شمال سرزمین‌های اشغالی، ۱۲ خانه در شهرک «کریات بیالیک» نزدیک شهر حیفا، بزرگ‌ترین شهر در شمال اسرائیل آسیب دیده و شماری از خودروها در آتش سوختند.