در حال کار . . .
لطفا صبر کنید

یک و بیست نیوز

دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳

بازیگر اسکاری خواستار محاکمه رهبران اسرائیل شد

خاویر باردم بازیگر اسپانیایی برنده اسکار، حملات «غیرانسانی» رژیم صهیونیستی به نوار غزه را محکوم کرد و از جامعه بین‌المللی خواست تا مسئولان این جنایات را محاکمه کنند.

به گزارش یک و بیست نیوز، باردم که در یک کنفرانس خبری در جشنواره فیلم سن سباستین در اسپانیا سخن می‌گفت، ضمن تاکید بر اینکه رهبران تندروترین دولت اسرائیل با نادیده‌گرفتن قوانین بین‌المللی به «جنایات علیه بشریت» مشغولند، تاکید کرد حملات این رژیم «کاملاً غیرقابل قبول، وحشتناک و غیرانسانی» است.بازیگر تحسین‌شده آثاری چون «جایی برای پیرمردها نیست»، «بیوتیفول» و «همه می‌دانند» همچنین از کشورها، به‌ویژه آمریکا و انگلستان، خواست تا حمایت «بدون قید و شرط» خود از رژیم صهیونیستی را مورد بازنگری قرار دهند و از دادگاه کیفری بین‌المللی خواست تا مسئولان این جنایات را به پای میز محاکمه بکشانند. دادستان دادگاه کیفری بین‌المللی کریم‌خان در ماه می ‌از این نهاد درخواست کرد برای بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر، و یوآو گالانت، وزیر دفاع رژیم صهیونیستی، به اتهام ارتکاب جنایت علیه بشریت در غزه حکم جلب صادر کند. وی تا به امروز دو بار از دادگاه خواسته است که صدور این احکام را تسریع کند.

بر اساس آمار مقامات بهداشتی غزه، حملات اسرائیلی در طی تقریباً یک سال، بیش از ۴۱ هزار نفر، عمدتاً زنان و کودکان، را به شهادت رسانده و بیش از ۹۵ هزار و ۵۰۰ نفر را مجروح کرده است. این حملات تقریباً تمام جمعیت غزه را آواره کرده و در پی محاصره‌ مداوم، کمبود شدید غذا، آب شرب و دارو در این منطقه به وجود آمده است.